MediaWatch

Gode sites - dårlig eksponering

Firmaet har undersøgt tre store danske portaler, Jubii, TV2 og SOL, og kommer til den paradoksale konklusion, at de mest brugervenlige websider, hvor brugeren skal bruge mindst energi på at orientere sig, samtidig er dem, hvor brugeren bruger mindst tid på bannerreklamerne. - Jo mere brugervenlig en side er, des mindre er reklameværdien derfor, siger Flemming Voetman, direktør i Perception Research & Consulting. Det skriver Erhvervsbladet.

Firmaet råder derfor sine kunder til at reklamere de steder, hvor brugeren klikker ind med et bestemt formål - altså ikke nødvendigvis på forsiden. Flemming Voetman peger også på, at mere fantasi i udformningen af bannerne og mindre traditionelle placeringer på skærmen kan øge bannernes reklameværdi.

Sammen med Forskningscenter Risø har firmaet udviklet et nyt værktøj til at undersøge brugerens vaner på bestemte websites. Værktøjet, E-perception, måler blandt andet, hvor lang tid brugerens øjne hviler bestemte steder på skærmen.

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs