MediaWatch

Målrettet reklame på Internettet

I løbet af få år er klikraten på bannerreklamer faldet til det halve. For at rette op på nedgangen er behovet for mere målrettede reklamekampagner blevet tydeligere. For mediebureauer gælder det om at planlægge mere ud fra en kvalitativ anskuelse fremfor en kvantitativ.

De tekniske muligheder for at indsamle data via Internettet er i dag gode og det gælder derfor om at udnytte den værdifulde viden websitene ligger inde med således at man kan tilpasse, segmentere samt individualisere de informationer, man har på brugeren. Planen er at skabe den rette reklame til den rette kunde.

I Danmark er der i dag nogle få selskaber, som lever af at tilpasse kampagner ud fra indsamlede oplysninger. På den måde får annoncørerne adgang til at udsende segmentere budskaber til forskellige målgrupper.

Udviklingen med persontilpassede reklamer vinder i dag i stigende grad indpas på det danske marked og især fremkomsten af Permission E-mail databaser, er med til at skabe den nye trend.

Planen er i det lange løb, at give annoncørerne muligheden for at optimere effekten af de udsendte reklamer.

Læs analysen i Nyhedsbrevet Mediawatch om Den ny Økonomi, der udkommer i morgen fredag.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs