Michael Lynton, præsident for AOL International, udtaler ifølge Reuters, at en børsnotering af AOL Europe klart er en mulighed, om end han ikke vil sætte nogen endelig dato herfor - kun at det først kommer til at ske, når markedsbetingelserne er bedre end på nuværende tidspunkt.
Lynton vil ligeledes ikke oplyse, hvornår AOL Europe forventes at blive overskudsgivende, men han understreger, at AOL's forretningsmodel, som går ud på at generere indkomst ved hjælp at abonnementafgifter, reklamer og e-commerce er begyndt at give penge.
Ifølge analysefirmaet MMXI bruger AOLs kunder i Tyskland fire timer mere på at surfe på Internettet end den tyske rival T-Online's kunder, og det gør disse kunder særdeles værdifulde, påpeger Lynton. Dertil kommer at AOLs Internetportal angiveligt genererer en højere reklameomsætning end nogen anden portal i Tyskland.
AOL Europe omsætter for i alt cirka 52 millioner euro, T-Online for 47 millioner, og Yahoo for cirka 29 millioner euro.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.