Amazon sætter pris på boganbefalinger

MediaWatch

Tidligere var boganbefalinger i e-mails til Amazons registrerede brugere noget som e-handels sitens redaktører tog sig af ud fra en afstemning, og anbefalingerne var gratis for forlagene, skriver AP.

Amazon oplyser dog, at det fortsat vil anbefale bøger, selv om forlagene ikke har betalt herfor, hvilket bevirker, at forbrugerne fremover vil få svært ved at skelne mellem om en boganbefaling er fra Amazons redaktører, eller om der er tale om en betalt annonce. Hvis brugerne vil undersøge, om en bog har fået anbefalinger, som ikke er betalte anbefalinger, skal de først klikke på et link.

Det nye arrangement mellem Amazon og forlagsbranchen indebærer, at et forlag skal købe reklamer på Amazons website, hvilket bringer den samlede pris for at sælge en bogpakke op på omkring 17.000 dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også