MediaWatch

Vivendi køber mere underholdning

Kommunikations- og medieimperiet, Vivendi Universal, overtager Uproar for 140 millioner dollar i kontanter svarende til tre dollar per aktie, hvilket er 50 procent over mandagens lukningskurs på to dollar på børsen. Det skriver Financial Times.

Ifølge administrerende direktør Agnes Touraine fra Vivendi Universal vil overtagelsen skabe synergifordele for begge selskaber og større rækkevidde for reklamer. Fusionen, der omfatter kasinoer, spilshows og lotterispil, er ifølge Touraine helt i overensstemmelse med Vivendi Universals strategi, og det giver koncernen en førerposition inden for et meget vigtigt nøgleområde.

En undersøgelse fra december 2000 foretaget af Media Metrix viser, at de to enheders samlede sites udgør det største spille site i Storbritannien og Frankrig. Vivendi Universal forventer at den fusionerede gruppe vil omsætte for 70 millioner dollar i 2001, og at den allerede vil give overskud fra slutningen af året.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs