MediaWatch

OpenWave indgår alliance med Cisco

Alliancen giver begge selskaber et stærkere fodfæste inden for et af de hurtigst voksende områder inden for software industrien. Cisco fremstiller ca. 40 procent af de 'porte', som internet-udbyderne bruger til at forbinde kunderne med Internettet. Kombinationen af de to selskabers kompetencer sætter dem i en stærk position i forhold til at udvikle applikationer for mobile internet-brugere, siger analytiker hos IDC, Robert Mahowald. Det skriver Financial Times.

Han estimerer markedet til at vokse fra 132 millioner dollar i 1999 til 1,7 milliarder i 2004. Partnerskabet mellem Cisco og OpenWave skal bl.a. føre til udviklingen af såkaldte 'unified messaging' services, der gør det muligt mobilbrugere at få adgang til, og svare på, alle e-mails og voicemails fra et enkelt mobilt apparat.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs