Offentlig e-selvbetjening i centrum

MediaWatch

Projekt "Elektronisk borgerservice i Københavns Kommune", der er et samarbejdsprojekt mellem Københavns Kommune og IT- og Forskningsministeriet, er nu halvvejs, og de hidtidige erfaringer er beskrevet i en ny statusrapport.

Ifølge midtvejsrapporten om udviklingsarbejdet med en af Danmarks største elektroniske selvbetjeningsløsninger er to ud af tre københavnere positive - eller meget positive - over for de kommunale selvbetjeningsmuligheder der er under udvikling på Internettet.
Målet for projektet er, at borgerne via Internettet kan betjene sig selv uden fysisk at skulle bevæge sig til et kontor i kommunen. Det er med andre ord målet, at etablere elektronisk borgerbetjening i fuld skala, samtidig med at kommunen får nogle mere effektive arbejdsgange.

"Der er tale om et visionært vejviserprojekt for den digitale forvaltning. Mange kommuner vil kunne drage nytte af de værdifulde erfaringer, som høstes i projektet. Københavns Kommune har påtaget sig en pionerrolle på dette område", siger IT- og forskningsminister Birte Weiss.

Projektet forventes afsluttet til sommer, og en endelig evaluering af projektet gennemføres i efteråret.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også