Kulturministeren kritiserer TvDanmark

MediaWatch

Allerede dagen efter at TvDanmark lancerede stationens nye store satsning, Big Brother, får stationen kritik af kulturministeren. Kritikken er rettet mod, at TvDanmark har opdelt Big Brother udsendelserne i flere forskellige programmer, som er adskilt af en række reklameblokke. Det mener kulturministeren strider mod de danske reklameregler, skriver Jyllands-Posten.

Kulturministeren henviser til, at hensigten med reklamereglerne er, at seerne har mulighed for at se et program uden at blive afbrudt af reklamer. En lignende måde at dele udsendelser op på er flere gange set hos TV 2 Sporten og har ligeledes medført skarp kritik fra kulturministeren.

Fra politisk side er der dog delte meninger om den pågældende måde at bruge reklameblokke på. Socialdemokratiets medieordfører, Søren Hansen, bakker op om kulturministerens holdning, mens Venstre's medieordfører, Jens Rohde, betragter opdelingen som en naturlig del af udviklingen i moderne medier.

TvDanmarks direktør, Jesper Sehested Lund, afviser kritikken og fastholder, at der er tale om tre selvstændige programmer. Radio og TV-nævnet er indstillet på at vurdere TvDanmarks praksis nærmere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også