MediaWatch

Pressen misforstår Ericsson-strategi

Der har hersket en vis forvirring i dele af de danske medier angående fremtiden for Ericssons mobiltelefoner. Ifølge selskabet selv dropper det absolut ikke mobiltelefonerne. Tværtimod er hensigten med den ny strategi at styrke udvikling, design, markedsføring og salg, og lade andre stå for den fysiske produktion. Dette er ifølge Ericsson ganske almindeligt i branchen såvel som i andre brancher.

Ericsson-koncernen fremlagde i fredags et flot regnskab, der viste et salg på 273 milliarder svenske kroner og et resultat før skat på 28,7 milliarder svenske kroner mod 16,4 i 1999. I samme forbindelse offentliggjorde selskabet, at det har indgået en strategisk alliance med Flextronics, der fremover skal varetage den fysiske produktion af koncernens mobiltelefoner. Ericsson selv vil så fokusere på udvikling, design, markedsføring og salg af Ericsson-mobiltelefoner.

Ericsson beklager, at måden, det er blevet fremstillet på i visse medier har betydet, at Ericsson har fået mange henvendelser fra kunder og samarbejdspartnere, der har fået den opfattelse, at Ericsson ikke længere vil levere mobiltelefoner, hvilket altså absolut ikke er tilfældet.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs