Disney overvejer onlineafskedigelser

MediaWatch

Disney's planer om en tilbagetrækning på onlinemarkedet markerer endnu en bet for det efterhånden trængte medie. Selskabet regnes for et af de første traditionelle medieselskaber, der investerede i netbaserede aktiviteter, skriver Financial Times.

Michael Eisner, bestyrelsesformand og administrerende direktør for Disney-gruppen, mener, at reklamesamfundet har forladt internettet, hvorfor han ikke umiddelbart ser nogen fremtid for for eksempel at have en portal. Det øjeblik en portal kun opfylder funktionen som søgemaskine og vejviser, så er det ikke sikkert, det er en sådan vi ønsker at have, således Eisner.

Spekulationerne omkring Go.com viser et klart og forholdsvist hurtigt skift i holdningen hos Disney. Indtil for ganske nyligt udtalte Eisner, at han ville bakke op om selskabets investeringer på internettet, også selv om andre selskaber samtidig skar ned på deres engagement.

Et markant fald i online-annonceringen synes dog nu at have skabt grobund for en revision af de netbaserede investeringer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også