Jule-rekord for e-handlen

MediaWatch

Den gennemsnitlige tid, amerikanerne bruger på nettet, faldt fra oktober til december 2000 med 15 procent. Sean Kaldor, vice president for e-handel hos Nielsen/NetRatings, mener, at brugen af Internet er blevet en regulær aktivitet, som brugerne nu holder fri fra, i ferieperioder. Ikke desto mindre var der endnu en gang rekord for e-handel i USA, hvor omsætningen steg fra 4,7 milliarder dollar i 1999 til 9,8 milliarder dollar i 2000.

Tendensen med mindre online-tid i ferieperioder er under alle omstændigheder ikke slået igennem i Danmark, hvor december måned også bød på e-handelsrekord. Simon Svegaard, ACNielsen i Danmark, siger, man herhjemme ikke kan notere nogle særlige udsving i den tid, brugerne er online i ferieperioder. Antallet af danske e-handelsbesøg steg i december med 8 pct., mens den tid der blev brugt hos de enkelte butikker steg med 25 pct., fortæller Country Manager hos MMXI Danmark, Morten Lambæk Jensen. Den store vinder i julekapløbet blev internet-tøjhuset Haburi.com, der havde besøg af ikke færre end 148.000 hjemmebrugere, en stigning på 53 procent i forhold til november.

- læs mere i nyhedsbrevet om den ny økonomi, Internettet og digitale medier, der udkommer i morgen fredag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også