CNET oplyser, at selskabet har ændret sine aftaler med Ziff Davis, hvilket betyder, at tidsrammen og den økonomiske forpligtelse i forbindelse med samarbejdet reduceres. Den nye kontrakt, der træder i kraft 1. marts, indebærer, at CNET Networks og Ziff Davis Media skal dele onlinerettighederne til indholdet fra elleve af Ziff Davis' printmagasiner i en periode på et år, skriver Reuters.
Ziff Davis Media vil forsat levere produktions -og distributions-services til CNET Networks Computer Shopper magasin i op til to år. Ændringerne reducerer varigheden af den forrige aftale, der blev indgået sidste år i forbindelse med fusionen mellem CNET og ZDNet.
CNET Networks betaler Ziff Davis Media et engangsbeløb for afviklingen af fremtidige licensafgiftsforpligtelser.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.