MediaWatch

DoubleClick frikendes

I snart et år har The US Federal Trade Commission (FTC) været i gang med en undersøgelse af, om DoubleClick har overtrådt selskabets egen politik omkring behandling af fortrolige oplysninger vedrørende private internet-brugere. Nu er undersøgelsen afsluttet, og DoubleClick er blevet frikendt for misbrug af fortrolige oplysninger, skriver CNET.

Undersøgelsen af DoubleClick blev indledt på et tidspunkt, hvor DoubleClick købte en database med forbrugeroplysninger, hvilket rejste mistanke om, at DoubleClick kombinerede offline data med online data med henblik på at skabe målrettede forbrugerprofiler i markedsføringsøjemed.

The US Federal Trade Commission har nu konkluderet, at denne kombination af data aldrig fandt sted, og at DoubleClick derfor har overholdt selskabets egen fortrolighedspolitik.

At DoubleClick frikendes af FTC er imidlertid ikke ensbetydende med, at DoubleClick undgår retslige tvister. DoubleClick har således løbende modtaget klager og sagsanlæg blandt andet fra forskellige forbrugerorganisationer, som mener, at DoubleClick går for langt i brugen af personlige oplysninger.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs