MediaWatch

DoubleClick frikendes

I snart et år har The US Federal Trade Commission (FTC) været i gang med en undersøgelse af, om DoubleClick har overtrådt selskabets egen politik omkring behandling af fortrolige oplysninger vedrørende private internet-brugere. Nu er undersøgelsen afsluttet, og DoubleClick er blevet frikendt for misbrug af fortrolige oplysninger, skriver CNET.

Undersøgelsen af DoubleClick blev indledt på et tidspunkt, hvor DoubleClick købte en database med forbrugeroplysninger, hvilket rejste mistanke om, at DoubleClick kombinerede offline data med online data med henblik på at skabe målrettede forbrugerprofiler i markedsføringsøjemed.

The US Federal Trade Commission har nu konkluderet, at denne kombination af data aldrig fandt sted, og at DoubleClick derfor har overholdt selskabets egen fortrolighedspolitik.

At DoubleClick frikendes af FTC er imidlertid ikke ensbetydende med, at DoubleClick undgår retslige tvister. DoubleClick har således løbende modtaget klager og sagsanlæg blandt andet fra forskellige forbrugerorganisationer, som mener, at DoubleClick går for langt i brugen af personlige oplysninger.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs