DoubleClick frikendes

MediaWatch

I snart et år har The US Federal Trade Commission (FTC) været i gang med en undersøgelse af, om DoubleClick har overtrådt selskabets egen politik omkring behandling af fortrolige oplysninger vedrørende private internet-brugere. Nu er undersøgelsen afsluttet, og DoubleClick er blevet frikendt for misbrug af fortrolige oplysninger, skriver CNET.

Undersøgelsen af DoubleClick blev indledt på et tidspunkt, hvor DoubleClick købte en database med forbrugeroplysninger, hvilket rejste mistanke om, at DoubleClick kombinerede offline data med online data med henblik på at skabe målrettede forbrugerprofiler i markedsføringsøjemed.

The US Federal Trade Commission har nu konkluderet, at denne kombination af data aldrig fandt sted, og at DoubleClick derfor har overholdt selskabets egen fortrolighedspolitik.

At DoubleClick frikendes af FTC er imidlertid ikke ensbetydende med, at DoubleClick undgår retslige tvister. DoubleClick har således løbende modtaget klager og sagsanlæg blandt andet fra forskellige forbrugerorganisationer, som mener, at DoubleClick går for langt i brugen af personlige oplysninger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også