SAS og ProActive i partnerskab

MediaWatch

ProActive vil fremover anvende en række af SAS' Business Intelligence-produkter i deres kundeløsninger, så kunderne fremover får mulighed for at udnytte de mange web-data til at træffe afgørende beslutninger om deres e-business forretning. Samtidig får kunderne adgang til SAS' brede vifte af ledelsesværktøjer.

Søren Brahm Lauritsen, der er e-intelligence manager hos SAS Institute, udtaler i en kommentar til samarbejdet, at kodeordet for e-business i de kommende år er integration. Det giver virksomhederne et stort behov for at integrere de eksisterende systemer - såsom økonomisystemer, handels- og logistikløsninger m.fl. - med deres e-business løsninger, da den webbaserede forretning udgør en stadig stigende del af forretningsmodellen.

Gorm Larsen, der er teknologidirektør hos ProActive, vurderer, at CRM og Permission Marketing bliver et af de afgørende succeskriterier for fremtidens virksomheder, og dermed evnen til at håndtere, analysere og udnytte kritiske kundedata. Her er Business Intelligence selve grundlaget for, at det kan lade sig gøre.

- De nye dotcom'er stoler ikke længere blindt på Internettets lyksaligheder. De tror på integrationen mellem ny teknologi og gammeldags forretningsværdier og de ved, at infrastrukturen skal være i orden. Samtidig ser vi en lang række af de traditionelle virksomheder vende forretningen mod Internettet. Grænserne mellem den nye og den gamle økonomi er langsomt ved at flyde ud, siger Gorm Larsen, ProActive A/S.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også