MediaWatch

SAS og ProActive i partnerskab

ProActive vil fremover anvende en række af SAS' Business Intelligence-produkter i deres kundeløsninger, så kunderne fremover får mulighed for at udnytte de mange web-data til at træffe afgørende beslutninger om deres e-business forretning. Samtidig får kunderne adgang til SAS' brede vifte af ledelsesværktøjer.

Søren Brahm Lauritsen, der er e-intelligence manager hos SAS Institute, udtaler i en kommentar til samarbejdet, at kodeordet for e-business i de kommende år er integration. Det giver virksomhederne et stort behov for at integrere de eksisterende systemer - såsom økonomisystemer, handels- og logistikløsninger m.fl. - med deres e-business løsninger, da den webbaserede forretning udgør en stadig stigende del af forretningsmodellen.

Gorm Larsen, der er teknologidirektør hos ProActive, vurderer, at CRM og Permission Marketing bliver et af de afgørende succeskriterier for fremtidens virksomheder, og dermed evnen til at håndtere, analysere og udnytte kritiske kundedata. Her er Business Intelligence selve grundlaget for, at det kan lade sig gøre.

- De nye dotcom'er stoler ikke længere blindt på Internettets lyksaligheder. De tror på integrationen mellem ny teknologi og gammeldags forretningsværdier og de ved, at infrastrukturen skal være i orden. Samtidig ser vi en lang række af de traditionelle virksomheder vende forretningen mod Internettet. Grænserne mellem den nye og den gamle økonomi er langsomt ved at flyde ud, siger Gorm Larsen, ProActive A/S.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs