MediaWatch

Volkswagen får ret til domænenavn

Domænenavnet blev oprindelig registreret af online virksomheden Virtual Works, der håbede på at sælge det til VW. Den oprindelige dom fra februar måned dømte, at Virtual Works havde registreret domænenavnet i håb om at sælge det til den amerikanske afdeling af Volkswagen med en betydelig profit, skriver AP.

Dommeren dømte, at Virtual Works fremgangsmåde var en overtrædelse af Anticybersquatting Consumer Protection loven, der beskytter forbrugeren i mod ulovligheder på nettet. Derfor blev Virtual Works dømt til at overgive domænenavnet til Volkswagen gruppen.

I mandags besluttede et panel bestående af tre dommere i appelretten i Richmond, at den oprindelige dom skulle opretholdes. Dommerne fandt, at Virtual Works havde handlet i dårlig tro og aldrig selv havde brugt navnet VW i sin forretning, men at virksomheden i sin tid valgte domænenavnet udelukkende med henblik på at tjene penge på det dels ved associationen til VW varemærket og dels ved salget til Volkswagen.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs