Færre kunder end ventet hos net-bank
Da SEB e-banking trådte ind på det danske marked i juni 2000 var det med en målsætning om at nå 10.000 kunder inden årets udgang. I dag må det konstateres, at målet ikke er nået, idet net-banken kun har fået 8.000 kunder. Alligevel er direktør for SEB e-banking, Torben Bartels, godt tilfreds, skriver Børsen.
Torben Bartels peger på, at det efter hans opfattelse ikke er helt ved siden af at ramme målet inden for plus-minus 20 procent og henviser samtidig til, at markedet var anderledes positivt, da SEB e-banking startede op i juni. Bartels pointerer endvidere, at SEB e-banking er et helt nyt varemærke i Danmark, og at det tager tid at skabe tillid, når man befinder sig i sektor, hvor det drejer sig om at tage vare på folks penge.
Den danske net-bank, Basisbank, har kun været på markedet siden september 2000, men har alligevel med over 20.000 kunder opnået en langt hurtigere vækst end SEB e-banking. Torben Bartels kommenterer imidlertid denne vækst for Basisbank med, at SEB lige nu ser en eksponentielt voksende kurve af kunder og derfor regner med fortsat kraftig vækst.