Færre kunder end ventet hos net-bank

MediaWatch

Da SEB e-banking trådte ind på det danske marked i juni 2000 var det med en målsætning om at nå 10.000 kunder inden årets udgang. I dag må det konstateres, at målet ikke er nået, idet net-banken kun har fået 8.000 kunder. Alligevel er direktør for SEB e-banking, Torben Bartels, godt tilfreds, skriver Børsen.

Torben Bartels peger på, at det efter hans opfattelse ikke er helt ved siden af at ramme målet inden for plus-minus 20 procent og henviser samtidig til, at markedet var anderledes positivt, da SEB e-banking startede op i juni. Bartels pointerer endvidere, at SEB e-banking er et helt nyt varemærke i Danmark, og at det tager tid at skabe tillid, når man befinder sig i sektor, hvor det drejer sig om at tage vare på folks penge.

Den danske net-bank, Basisbank, har kun været på markedet siden september 2000, men har alligevel med over 20.000 kunder opnået en langt hurtigere vækst end SEB e-banking. Torben Bartels kommenterer imidlertid denne vækst for Basisbank med, at SEB lige nu ser en eksponentielt voksende kurve af kunder og derfor regner med fortsat kraftig vækst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også