e-business kræver integration

MediaWatch

Det er en af hovedkonklusionerne i Deloitte Consultings nye rapport" Digital Loyalty Networks - e-Differentiated Supply Chain and Customer Management". Analysen omfatter interviews med 850 topfolk fra industrivirksomheder i 35 lande i Europa, Nord- og Sydamerika, Asien og Sydafrika.

Deloitte Consulting kalder virksomheder, som har gennemført en integration af CRM og SCM i et effektivt system, for "Loyalty Networkers". Disse virksomheder er næsten 70 procent mere profitable end "Market Takers" - firmaer, der har indført CRM og SCM; men ikke har fået systemerne til at spille ordentligt sammen.

Loyalty Networkers er 54 procent mere profitable end såkaldte "Collaborators" - firmaer med en stærk SCM-del og gode relationer til deres leverandører, men få loyale kunder (CRM).

19 procent er forspringet for Loyalty Networkers i forhold til "Loyalister" -virksomheder, som har opbygget en flot kundeloyalitet (CRM), men ikke har fuldt styr på deres leveringskanaler (SCM).

Ifølge Deloitte Consultings analyse er det kun 13 procent af de mange hundrede virksomheder, man har undersøgt, som kan betegnes som succesrige Loyalty Networkers. Dette relativt lave tal vil dog vokse stærkt i de kommende år, efterhånden som flere og flere firmaer investerer i optimering af deres CRM og SCM processer frem for at lade dem køre som separate systemer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også