MediaWatch

Cisco vokser i Kina

Den forventede salgsvækst i Kina gør dog ikke Cisco immun overfor nedkølingen i forbruget på det amerikanske business-to-business marked, hvor Cisco forventer at økonomien vil komme sig efter et halvt år, såfremt den amerikanske regering formår at føre en sund finans- og pengepolitik, fortæller CEO John Chambers fra Cisco ifølge Reuters.

Chambers forventer at Cisco i det indeværende finansår når op på at runde en omsætning på en milliard dollar. Dermed står Kina til at afløse Storbritannien, som netværksproducentens næststørste marked efter USA, i løbet af tre til fem år og dermed repræsentere 10 procent af Cisco's samlede omsætning.

Kina har i det nuværende kvartal købt netværksudstyr fra Cisco i størrelsesordenen årligt 800 millioner dollar. Chambers vil ikke yderligere oplyse om de specifikke omsætningstal eller andre markedsfølsomme data forud for Cisco's offentliggørelse af dets kvartalsragnskab af hensyn til Kina's restriktive sikkerhedslovgivning.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs