MediaWatch

Net-annoncering i Danmark skuffer

Oplysninger fra flere danske mediabureauer viser, at det samlede annoncesalg på den danske del af Internettet i 2000 lander på cirka 160 millioner kroner. Det er noget mindre, end mediabureauerne forudsagde i oktober måned, hvor forventningerne var, at internet-annoncerne ville nå cirka 230 millioner kroner, skriver Erhvervsbladet.

Uanset at væksten i 2000 har været mindre end forventet, er de 160 millioner kroner udtryk for en kraftig vækst i forhold til 1999, hvor salget af internet-annoncer landede på 85 millioner kroner.

Årsagen til at væksten blev mindre end forventet forklarer mediabureauerne med, at markedet gik mere eller mindre i stå de sidste måneder - blandt andet som følge af, at en del online virksomheder måtte lukke ned eller måtte skære kraftigt ned i annoncebudgetterne, fordi de blev sat under administration.

Herudover peger mediabureauerne på, at konkurrencen på online reklamemarkedet er stor, og at større krav til dokumentation af annoncernes effektivitet har ført til, at annoncepriserne er blevet presset i bund.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs