Macromedia, der står bag Flash og Shockwave-standarderne, styrker med købet sin position over for den hårde konkurrence fra Adobe, der selv har lanceret et omfattende program af webdesign-værktøjer. Allaires sortiment omfatter bl.a. design-programmet Homesite og Coldfusion, der gør det muligt for web-udviklere et lægge databaser og e-handels applikationer ind på siden, skriver Financial Times.
Macromedia betaler 0,2 pct. af sine aktier og godt 24 kr. (3 dollar) for hver Allaire-aktie. Umiddelbart før aftalen blev offentliggjort havde Allaires aktier en værdi på 63,50 kr. (8 dollar) pr. stk., men aktien steg derefter til en værdi af 93,75 kr. (11,80 dollar).
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.