MediaWatch

Stor synergi imellem TV og Internet

Målinger fra Nielsen//NetRatings viser, at programformater som Baren og Big Brother internationalt giver mange besøgende på de tilsvarende domæner på Internettet. Dette gælder imidlertid også andre programformater som f.eks. Friends på TV Zulu og Pyrus på TV2.

TV2 oplevede i december en fremgang på over 100.000 besøgende i forhold til november måned. Dette skyldes ikke mindst de aktiviteter, som TV2 lancerede på Internettet i forbindelse med Pyrus julekalenderen. Ligeledes har TV Zulu med succes etableret sig på Internettet og er nu det tredje mest besøgte TV domæne.

"Kombinationen af TV og Internet har vist sig at være meget stærk. Ikke mindst hvis man er i stand til at give seerne yderligere informations- eller underholdningselementer på Internettet" udtaler salgs- og marketingdirektør Simon Svegaard, ACNielsen eRatings.com.

December måned gav også kraftige vækst i antal besøgende til domæner som br-leg.dk, qxl.com, haburi.com og fdb.dk. Næsten 18% af alle aktivt surfende (svarende til 265.000 personer) besøgte et shopping domæne i december. Der er imidlertid store forskelle i hvem, som benytter de enkelte shopping domæner. Hos haburi er det personer imellem 25-49 år, BR-leg er det børn og deres forældre, hos FDB er det personer over 35 år, mens det hos QXL er mænd i alderen 12-34 år.

"Relevant indhold er afgørende for at have succes med e-handel. Dette skal kombineres med markedsførings-aktiviteter, som trækker besøgende til domænet. Her findes flere alternativer: haburi benytter e-mail og "word-of-mouth", FDB og BR-leg benytter deres butikker og tilbudsaviser, mens QXL har et tæt samarbejde med Jubii.dk. Ovenstående viser med tydelighed, at der ikke kun er en vej til målet, men at man kan og må benytte flere typer af eksponering for at nå sit mål for antal besøgende" slutter Simon Svegaard.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs