MediaWatch

AOL Time Warner fastholder profitmål

Både nye og gamle medier har i de seneste uger udtrykt stigende bekymringer omkring de økonomiske forventninger til 2001. Således har både News Corp og The New York Times annonceret nedskæringer i deres online divisioner, og Yahoo har advaret om udsigterne til nedgang i reklamemarkedet, skriver Financial Times.

Selv Time Warner meddelte i december, at dets fjerde kvartals resultater ikke ville leve op til forventningerne på grund af fald i reklameindtægterne for dets kabel-TV stationer. Selskabernes oprindelige salgs- og profitmål var blevet estimeret på et tidspunkt, hvor reklameomsætningen var på sit højeste, og før krisen i Internet sektoren opstod.

AOL Time Warner's chief executive, Gerald Levin, meddeler imidlertid, at det fusionerede selskab fastholder dets projekterede vækst for 2001. Således forventer den ny mediegigant at omsætningen i indeværende år vil overstige 40 milliarder dollar svarende til en vækstrate på omkring 12 procent. EBITDA indtjeningen vil blive 11 milliarder dollar, svarende til en vækstrate på omkring 30 procent.

Gerald Levin bygger sine relativt positive forventninger til 2001 på en tro på, at de to fusionerede selskaber, AOL og Time Warner, med fordel får mulighed for at krydspromovere hinandens produkter.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs