AOL Time Warner fastholder profitmål

MediaWatch

Både nye og gamle medier har i de seneste uger udtrykt stigende bekymringer omkring de økonomiske forventninger til 2001. Således har både News Corp og The New York Times annonceret nedskæringer i deres online divisioner, og Yahoo har advaret om udsigterne til nedgang i reklamemarkedet, skriver Financial Times.

Selv Time Warner meddelte i december, at dets fjerde kvartals resultater ikke ville leve op til forventningerne på grund af fald i reklameindtægterne for dets kabel-TV stationer. Selskabernes oprindelige salgs- og profitmål var blevet estimeret på et tidspunkt, hvor reklameomsætningen var på sit højeste, og før krisen i Internet sektoren opstod.

AOL Time Warner's chief executive, Gerald Levin, meddeler imidlertid, at det fusionerede selskab fastholder dets projekterede vækst for 2001. Således forventer den ny mediegigant at omsætningen i indeværende år vil overstige 40 milliarder dollar svarende til en vækstrate på omkring 12 procent. EBITDA indtjeningen vil blive 11 milliarder dollar, svarende til en vækstrate på omkring 30 procent.

Gerald Levin bygger sine relativt positive forventninger til 2001 på en tro på, at de to fusionerede selskaber, AOL og Time Warner, med fordel får mulighed for at krydspromovere hinandens produkter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også