MediaWatch

Danskere flittige til home banking

Det viser de seneste tal fra Internet-analysevirksomheden MMXI. I november 2000 besøgte hele 41,3 procent af danskerne, der surfer hjemmefra, finansielle hjemmesider, hvilket er den højeste andel af hjemmebrugere i Europa. I Frankrig, Tyskland og Storbritannien var nettodækningen for finansielle sites henholdsvis 33,8 procent, 34,2 procent og 31,7 procent.

Samtidig viser MMXI's novemberrapport, at danskebank.dk og bgbank.dk er de mest besøgte inden for den finansielle sektor på nettet herhjemme. danskebank.dk og bgbank.dk er placeret som henholdsvis nr. et og to med 225.000 og 118.000 unikke besøgende, mens unibank.dk og jyskebank.dk rangerer som nr. seks og otto.

Derudover afspejles danskernes stigende investeringslyst i pæne besøgstal for henholdsvis Børsen online (borsen.dk) og Fondsbørsen (xcse.dk), hvor man dels kan finde finansielle nyheder, dels se den seneste udvikling på aktiemarkedet.

Danskerne var i november også blandt dem i Europa, der brugte mest tid, når de besøgte sites inden for bank-og finanssektoren. Tyskerne toppede listen: Syd for grænsen var der tale om 83,3 gennemsnitlige minutter per unikke besøgende (næsten halvanden time), efterfulgt af danskerne, som brugte ca. en time (54,9 gennemsnitlige minutter per unikke besøgende) på finansielle sites.

Det generelle billede i Europa er, at netbrugerne bruger længere tid på finansielle sites end hjemmesider inden for kategorier som underholdning, detailhandel og nyheder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs