MediaWatch

Danskere flittige til home banking

Det viser de seneste tal fra Internet-analysevirksomheden MMXI. I november 2000 besøgte hele 41,3 procent af danskerne, der surfer hjemmefra, finansielle hjemmesider, hvilket er den højeste andel af hjemmebrugere i Europa. I Frankrig, Tyskland og Storbritannien var nettodækningen for finansielle sites henholdsvis 33,8 procent, 34,2 procent og 31,7 procent.

Samtidig viser MMXI's novemberrapport, at danskebank.dk og bgbank.dk er de mest besøgte inden for den finansielle sektor på nettet herhjemme. danskebank.dk og bgbank.dk er placeret som henholdsvis nr. et og to med 225.000 og 118.000 unikke besøgende, mens unibank.dk og jyskebank.dk rangerer som nr. seks og otto.

Derudover afspejles danskernes stigende investeringslyst i pæne besøgstal for henholdsvis Børsen online (borsen.dk) og Fondsbørsen (xcse.dk), hvor man dels kan finde finansielle nyheder, dels se den seneste udvikling på aktiemarkedet.

Danskerne var i november også blandt dem i Europa, der brugte mest tid, når de besøgte sites inden for bank-og finanssektoren. Tyskerne toppede listen: Syd for grænsen var der tale om 83,3 gennemsnitlige minutter per unikke besøgende (næsten halvanden time), efterfulgt af danskerne, som brugte ca. en time (54,9 gennemsnitlige minutter per unikke besøgende) på finansielle sites.

Det generelle billede i Europa er, at netbrugerne bruger længere tid på finansielle sites end hjemmesider inden for kategorier som underholdning, detailhandel og nyheder.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs