Alm. Brand køber sig ind i net-avis

MediaWatch

Alm. Brand har købt 15 procent af aktierne i NetPosten A/S, hvormed der er blevet etableret et samarbejde, som ifølge parterne selv har to formål. For det første er målet at styrke Alm. Brand Koncernens position på Internettet, og for det andet at skabe Danmarks største real-time erhvervs- og finansavis på Internettet.

Et af midlerne er blandt andet Alm. Brand's aktiespil, som lanceres i midten af januar måned, og som sidste år havde 125.000 spillere. Alm. Brand henviser således som baggrund for aftalen blandt andet, at muligheden for at levere finansielle nyheder er et vigtigt element i det tilbud, som koncernen ønsker at stille til rådighed for sine kunder. Ikke mindst i forbindelse med det kommende aktiespil.

Ifølge direktør Martin Lykke fra NetPosten A/S betyder aftalen med Alm. Brand blandt andet, at NetPosten lynhurtigt kan nå ud til et meget stort publikum. Endvidere peger han på, at der er tale om en alliance mellem ny og gammel økonomi, hvor styrkerne fra begge verdener kan udnyttes.

-Vi vurderer selv, at denne alliance er et forskud på, hvad der er i vente for internet-branchen. Alliancer mellem dot.com selskaber som NetPosten og finansielle koncerner som Alm. Brand vil ikke blive ualmindelige i den kommende tid, siger Martin Lykke.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også