MediaWatch

Alm. Brand køber sig ind i net-avis

Alm. Brand har købt 15 procent af aktierne i NetPosten A/S, hvormed der er blevet etableret et samarbejde, som ifølge parterne selv har to formål. For det første er målet at styrke Alm. Brand Koncernens position på Internettet, og for det andet at skabe Danmarks største real-time erhvervs- og finansavis på Internettet.

Et af midlerne er blandt andet Alm. Brand's aktiespil, som lanceres i midten af januar måned, og som sidste år havde 125.000 spillere. Alm. Brand henviser således som baggrund for aftalen blandt andet, at muligheden for at levere finansielle nyheder er et vigtigt element i det tilbud, som koncernen ønsker at stille til rådighed for sine kunder. Ikke mindst i forbindelse med det kommende aktiespil.

Ifølge direktør Martin Lykke fra NetPosten A/S betyder aftalen med Alm. Brand blandt andet, at NetPosten lynhurtigt kan nå ud til et meget stort publikum. Endvidere peger han på, at der er tale om en alliance mellem ny og gammel økonomi, hvor styrkerne fra begge verdener kan udnyttes.

-Vi vurderer selv, at denne alliance er et forskud på, hvad der er i vente for internet-branchen. Alliancer mellem dot.com selskaber som NetPosten og finansielle koncerner som Alm. Brand vil ikke blive ualmindelige i den kommende tid, siger Martin Lykke.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs