Haburi.com har succes

MediaWatch

Haburi, der ejes af norske Northzone Ventures, ser 2000 som værende et succesfuldt år. Trods et underskud på 100 millioner kroner mener selskabets administrerende direktør, Michael Vad, at succeen er til at tage og føle på. - Af de 100 millioner vi har brugt i etableringsåret er 70 procent gået til markedsføring og udvikling af IT, og vi står nu klar til at begynde at tjene penge siger Vad til Mediawatch.

I det forløbne års første otte måneder har selskabet haft en omsætning på 17 millioner kroner og 32,000 ordrer er blevet eksekveret. I forbindelse med den nyligt overståede julehandel solgte selskabet 2000 beklædningstykker hver dag. Tallet er et totalt gennemsnit gældende for alle selskabets markeder.

Målet for i år er at tredoble ordreantallet og femdoble omsætningen og ifølge Michael Vad, er dette mål så absolut indenfor rækkevidde. - Vi tager dog én dag ad gangen, men vi baserer blandt andet vores positive syn på fremtiden på det faktum, at vi siden julehandlen stoppede har formået at holde niveauet.

Haburi, der lagde ud med en traditionel markedsføring fik i løbet af de første fire måneder 30,000 kunder. Herefter fandt man på at skifte til en mailbaseret variant rettet mod kernekunderne, og i løbet af de kommende to måneder eksploderede medlemsantallet med 230,000 og dermed en total på 275,000 kunder.

Haburi, der i dag er repræsenteret i 14 lande, har sit største marked i Danmark. 40 procent af omsætningen kommer ind denne vej. Herefter følger Storbritannien med 35 procent. Tyskland, Holland og Sverige tegner sig for de resterende 25 procent. En forestående satsning på det tyske marked er undervejs.

Adspurgt om forventningerne til den fremtidige indtjening siger Michael Vad, at man forventer at nå sorte tal i årets fjerde kvartal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også