Framfab sælger ud

MediaWatch

Framfab har netop solgt sin andel på 49,9 procent i sundheds- og helsetjenesten Docco til forsikringskoncernen Trygg Hansa. Prisen ønsker ingen af parterne at oplyse, men ifølge Framfabs Investor Relations chef Niclas Lilja er der tale om et begrænset beløb. Docco indgik indtil november måned i Framfabs kuvøseselskab Framfab Innovation. Det skriver vision.se.

Framfab Innovation var imidlertid et af de selskaber, som ikke passede ind i Framfabs kernevirksomhed efter omstruktureringen i november måned, hvor blandt andet 340 medarbejdere i Sverige blev afskediget. De daværende porteføljeselskaber hos Innovation blev derfor lagt ind under Framfab Boosters.

Framfab har fortsat andele i forskellige andre selskaber, men ifølge Niclas Lilja er det ikke usandsynligt, at disse selskaber ligeledes sælges fra, hvis de rette købere dukker op.

Trygg Hansa betragter købet af Docco som et strategisk køb for virksomhedens fremtidige forretningsmuligheder. -Købet er en del af Trygg Hansa's strategiske satsning på helseområdet og giver os store muligheder, når vi nu sammensmelter den ny og den gamle økonomi. Trygg Hansa's ejer, forsikringsgiganten Royal Sun Alliance Group, vil således anvende Norden som testmarked for internet-baserede helsetjenester, som siden skal lanceres globalt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også