MediaWatch

Yahoo! vil opgive nazieffekter

I kølvandet på striden om hvorvidt den amerikanske portalgigant, Yahoo!, kunne tillade sig at sælge effekter forbundet med nazitiden på sin auktion, er der nu ved at ske en afgørelse i sagen. Yahoo! overvejer nu at følge den franske dom og installere software, der fremover skal filtrere sådanne effekter fra, skriver Financial Times.

I forbindelse med holdningsskiftet, Yahoo! har indtil nu været dybt uenig med den franske ret og således bedt en amerikansk ret om sin vurdering, vil portalen fremover opkræve et gebyr for at liste effekter til salg på sine auktioner.

Prisen vil blive baseret på en glidende skala, der rangerer fra 20 cent op til 2,25 dollar, alt afhængig af den enkelte effekts værdi.

De nye tiltag ventes at træde i kraft fra og med den 10. januar.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs