MediaWatch

Juleindkøb steg med 60 procent

Online shoppere brugte i år mere end 6 milliarder dollar på juleindkøb. Det oplyser BizRate.com, der er den mest populære indkøbsmarkedsplads på nettet, hvor forbrugerne kan sammenligne varer og priser. Sitet fik mere end 52 millioner online ordrer mellem 20. november og 26. december 2000, skriver Mediapost.

Dette tal udgør en 60 procents stigning fra samme periode sidste år, hvor salget nåede 3,75 milliarder og online bestillingerne nærmede sig 38 millioner. Sidste år blev onlineshopperne ramt af dårlig planlægning fra internetbutikkernes side. I år var internetbutikkerne forberedt på den øgede efterspørgsel i forbindelse med juleferien og havde taget de forholdsregler, der var nødvendige for at imødekomme krav til blandt andet rettidig levering.

Det resulterede i år i, at flere kunder vendte tilbage og foretog flere indkøb. Den 18. december var dagen, hvor salget nåede sit højeste på hele 254 millioner dollar. Kundeservicen er ligeledes blevet forbedret siden sidste år. Det var først og fremmest underholdningsrelaterede varer, som DVD, video og CD'ere, der havde onlineshoppernes interesse. Hjemme- og havevarer, legetøj og dagligvarer oplevede dog den største stigning i salget.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Seneste nyt

Se flere jobs