MediaWatch

Microsoft præsenterer Xbox

Microsoft starter allerede nu dets pr-kampagne for Xbox i et forsøg på at begrænse konkurrencen fra det japanske Sony, hvis spilkonsol Playstation 2 allerede er på markedet, men som kæmper med produktionsproblemer. Under henvisning til interne e-mails og ansatte hos Microsoft i Schweiz og USA oplyser Financial Times, at Xbox allerede vil blive præsenteret under "Consumer Electronics Show" i Las Vegas, som starter den 6. januar.

Dermed starter pr-kampagnen for Xbox næsten et år før selve produktet kommer på markedet. Xbox forventes lanceret i slutningen af 2001 i USA og Japan og i 2002 i Europa. Microsoft budgetterer med at bruge omkring 500 millioner dollar på den ambitiøse kampagne for Xbox.

Microsoft har allerede sikret sig tilslutningen fra en lang række producenter af spil til den nye konsol, senest fra det verdensførende selskab Elictronic Arts.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs