Hva' siger du?

MediaWatch

De seks millioner kroner skal bruges til at forbedre og modernisere Teksttelefonen, som i dag bruges af knap 2.200 kunder.

For en døv kunde fungerer Teksttelefonen på den måde, at kunden via PC ringer op til Tele Danmarks Formidlingscenter. Her sidder specialuddannede telefonister klar til at læse opkaldet og ringe den person op, som den døve vil tale med. Telefonisten fungerer som bindeled mellem den talende og døve, og kommunikationen foregår dels via tale og dels via tekst på pc.

Moderniseringen af Teksttelefonen vil blandt andet bestå i forbedring af den såkaldte "tale-selv-funktion" for de kunder, som gerne vil modtage tekst, men selv tale. Også kø-funktionen forbedres, således at man bliver sat i kø på Formidlingscentret fremfor at få optagettone, når man ringer i travle perioder.

Tele Danmark kører selv forsøg med handicaparbejdspladser. To telefonister på Oplysningen har specielt indrettede arbejdspladser og arbejdstid, som tager hensyn til deres handicap, ligesom en telefonist på Fyn arbejder hjemmefra som følge af invaliderende sygdom.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også