TV 2 tilfreds med ”Zulu”

MediaWatch

"Den hidtil bedste TV-fødsel", kommenterede mediabureauet Carat om TV 2 Zulu et par uger efter starten. Siden starten den 15. oktober har Zulu fået et vist tag i de yngre målgrupper, som kanalen især henvender sig til. TV 2 Zulu står for omkring to procent af den samlede TV-sening - og har sin største andel i den primære målgruppe på de 15-40-årige.

- Det er en fin kanal og en fin profil, og jeg mener, at TV 2 Zulu udfylder et hul blandt de mange TV-tilbud. Jeg havde dog nok håbet og forventet en lidt større share - og en lidt tydeligere tendens til vækst i share i løbet af de første måneder, siger TV-director Johan Boserup, mediabureauet OMD til TV 2 Nyt.

Han tilføjer, at OMD tror på Zulu-konceptet, og han mener, at kanalen med flere profilskabende programmer - som Åndernes magt har været i de seneste to måneder - kan finpudse sin profil.

- Men det tog næsten tre år for 3+ at finde sin profil, og så ville det selvfølgelig være mærkeligt, hvis TV 2 Zulu efter blot ni-ti uger kunne sige, at "nu er formen fundet", siger Johan Boserup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også