"Den hidtil bedste TV-fødsel", kommenterede mediabureauet Carat om TV 2 Zulu et par uger efter starten. Siden starten den 15. oktober har Zulu fået et vist tag i de yngre målgrupper, som kanalen især henvender sig til. TV 2 Zulu står for omkring to procent af den samlede TV-sening - og har sin største andel i den primære målgruppe på de 15-40-årige.
- Det er en fin kanal og en fin profil, og jeg mener, at TV 2 Zulu udfylder et hul blandt de mange TV-tilbud. Jeg havde dog nok håbet og forventet en lidt større share - og en lidt tydeligere tendens til vækst i share i løbet af de første måneder, siger TV-director Johan Boserup, mediabureauet OMD til TV 2 Nyt.
Han tilføjer, at OMD tror på Zulu-konceptet, og han mener, at kanalen med flere profilskabende programmer - som Åndernes magt har været i de seneste to måneder - kan finpudse sin profil.
- Men det tog næsten tre år for 3+ at finde sin profil, og så ville det selvfølgelig være mærkeligt, hvis TV 2 Zulu efter blot ni-ti uger kunne sige, at "nu er formen fundet", siger Johan Boserup.