MediaWatch

Både DR og TV 2 får fremgang

Det skrev direktøren for mediabureauet Carat, Henrik Jensen, i dagbladet Børsen i oktober. Og dermed ramte Henrik Jensen - der i øvrigt senere er udpeget til TV3-direktør - en anderledes TV-trend i 2000 i forhold til tidligere år. Her har TV 2-fremgang traditionelt været ensbetydende med DR-tilbagegang - og omvendt.

Blandt alle seere: DR og TV 2 havde fremgang på 1,3 procentpoints i seerandel. TV 2 og søsterkanalen TV 2 Zulu opnåede især seerfremgang blandt de 21-50-årige, hvor TV 2 har satset på at vinde tabt terræn tilbage. Blandt alle seere: DR og TV 2 havde en fremgang på 2,8 procentpoints i seerandel.

En del af DR 1s seerfremgang hang sammen med en markant udvidelse af sendetiden fra nytår - især i form af en række genudsendelser om formiddagen og i middagstimerne, mens en vis del af TV 2s fremgang skyldes den tætte dækning af årets største sportsbegivenheder.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs