MediaWatch

Flyvende e-handel hos Sterling

e-handels-succesen skal ses i lyset af, at Sterling kun har tilbudt rutebilletter via nettet siden september i år. Sterling startede ruteflyvningerne til Spanien for mindre end to måneder siden, og i dag flyver selskabet ca. 2.000 passagerer til og fra Spanien hver uge.

- Det er kommet en smule bag på os, at så mange af vores kunder vælger at bestille og betale deres billetter via vores e-handels-side. Det hænger sandsynligvis sammen med, at vi tilbyder et produkt, som er særdeles velegnet til salg via nettet. Med ruteflyvningerne har vi samtidig satset målrettet på svenskere og danskere, som har fast bopæl eller sommerresidens i Spanien. Mange af dem er relativt velhavende mennesker, som formentlig også er ganske fortrolige med brug af computere og handel via nettet.siger Sterlings IT-direktør, Jan Lyneborg.

E-handels-successen har givet Sterling blod på tanden. Sammen med Internetkonsulent-virksomheden Adcore, er Sterling nu i gang med at videreudvikle de digitale forretningsmuligheder.

- Sterling er et skoleeksempel på at det sagtens kan lade sig gøre at skrue en e-handels-løsning sammen, som fungerer med umiddelbar succes. Det skyldes først og fremmest, at Sterling har en fokuseret strategi, et rigtigt produkt og et godt brand. Dermed har vi det bedste udgangspunkt for at sammensætte en no nonsense-løsning, som passer til Sterlings kunder og Sterlings forretningsmæssige forudsætninger, siger direktør Jacob Elk fra Adcore.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs