MediaWatch

B&O satser på Internet

B&O prøver nu at finde nye forretningsområder i en kobling mellem virksomhedens traditionelle produkter og Internet-udviklingen. Det nye forretningsområde skal opdyrkes i B&O's nye selskab Bang & Olufsen Multimedia A/S, der har som målsætning at lancere én produkt-nyhed hvert kvartal. Det skriver Børsen.

I dag lanceres for eksempel en testudgave af et nyt stykke software, som har til opgave at styre og afspille MP3 musik fra Internettet. Herudover planlægger det nye multimediaselskab at udvikle dels en MP3-afspiller, som kommer på markedet i 2001-2002 og dels nogle PC-højttalere. På et senere tidspunkt vil selskabet lancere B&O PC-fladskærme, ligesom selskabet arbejder med udvikling af et stykke software til styring af digitale musiklagre.

B&O Multimedia får til huse i Lyngby ved København sammen med B&O's Powerhouse-selskab og forventer at skulle arbejde sammen med en lang række forskellige virksomheder og partnere i relation til udvikling og distribution af de forskellige nye produkter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs