MediaWatch

Blockbuster afprøver video-streaming

De to selskaber har som led i et forsøgsprogram påbegyndt streaming af hele videoer direkte til forbrugerne. I alt 1.000 husstande fordelt ud over USA deltager i forsøgsordningen, der giver mulighed for at "leje" en video digitalt og direkte via TV'et, skriver CNET.

Adskillige selskaber er meget opsatte på at sikre sig en del af video-on-demand markedet der tegner særdeles lukrativt. Blockbuster i særdeleshed har haft kig på den nye teknologi, idet selskabet ønsker at kompensere for den trussel, som den elektroniske distribution udgør i forhold den traditionelle videoudlejning. Netop videoudlejning udgør i dag Blockbuster's kerneområde.

I modsætning til pay-per-view, hvor brugeren er tvunget til at se programmer med mere ud fra en skemalagt plan, tilbyder video-on-demand blandt andet, at man kan se film, når det passer en.

Streaming af film falder dog ind under samme kategori som pay-per-view, hvilket betyder, at forbrugeren først har adgang mellem to og tre måneder efter den pågældende film er blevet frigivet i videobutikkerne.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs