MSN Europe på ret køl

MediaWatch

Den amerikanske software gigant Microsoft, oplyser overfor Reuters at omsætningen vil stige med tre til fire procent i finansåret. Microsoft fremsatte i torsdags selskabets første profitadvarsler i ti år. Og selskabet regner med at udvise et overskud indenfor de næste 12 måneder, udtaler Simon Witts, der står for salg og marketing i Europa.

Ifølge Witts er hovedårsagen til, at Microsoft Europe vil ende med op med nettoprofit, at selskabet forventer en hurtig stigning i reklame- og sponsorindtægter. MSNs reklameomsætning stiger mere end industrigennemsnittet, der ligger på 150 procent, oplyser Judy Gibbons, der er direktør for MSN Europe.

Microsoft oplyste i oktober måned, at man påtænkte at investere en milliard dollar i MSN i det største forsøg på at slå den amerikanske ærkerival America Online. Microsoft forsøger også på at indhente det europæiske konkurrenter på portalområdet. Microsoft er allerede Storbritanniens største, men på de øvrige europæiske markeder som Frankrig, Tyskland og Italien kæmper Microsoft med rivaler som Yahoo, AOL samt lokale udbydere af Internet-portaler.

Microsoft er lige indgået et samarbejde med Credit Suisse First Boston på det europæiske marked for at opgradere sine investeringstjenester. Planen er at bringe dyre TV-reklamer i otte europæiske lande.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også