Kritik af Bonniers net-satsning

MediaWatch

En række af medierne under Bonnierkoncernen giver således i klare vendinger udtryk for, at de mener, at Bonniers internetstrategi er forfejlet. Kritikken kommer samtidig med, at Bonniers internetselskab, Bonnier Net, mister sin administrerende direktør, Björn Larsson, som har fundet et andet job. Det skriver svenske vision.se.

Kritikken retter sig mod, at Bonnier har haft svært ved at udnytte oplagte synergifordele i forbindelse med koncernens forskellige selskaber og varemærker på Internettet. Blandt andet er arbejdet med etableringen af den fælles portal koll.se blevet voldsomt forsinket.

Chefredaktør Bernt Hermele fra finanstidsskriftet "Veckans Affärer" opfatter for eksempel Bonniers strategi som fuldstændig mislykket. Og der bakkes op om kritikken fra flere af selskaberne under Bonniers.

Et af Bonniers strategiske problemer har ligget i opbygningen af portalen koll.se, som skulle være Bonniers store forbrugerportal med indhold fra en lang række af koncernens forskellige medier. Portalen har i næsten et år eksisteret i en ufuldstændig udgave, men er nu lukket ned.

Det er imidlertid fortsat Bonniers ambition, at portalen skal gøres færdig og blive en af Sveriges 3-5 største portaler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også