MediaWatch

Telefoniudbyder: sats på generation Y

51 procent af alle amerikanske husholdninger har mindst én mobiltelefon og 40 procent af voksne amerikanere bruger deres mobiltelefon regelmæssigt. Tallet udgør en stigning fra 1999, hvor 33 procent voksne brugte deres mobiltelefon regelmæssigt. Det viser en undersøgelse udført af analysebureauet Dataquest, en afdeling under Gartner Group Inc.

En gruppe, der i undersøgelsen kaldes generation Y, der består af unge i alderen 18-24 år, er på vej til at blive en vigtig målgruppe for mobiltelefoni. I denne gruppe bruger 40 procent regelmæssigt mobiltelefon. Det er karakteristisk for gruppen af generation Y, at de har en evne til hurtigt at lære ny teknologi og nye komplicerede services at kende.

Gruppen er allerede vant til at bruge mobiltelefoner og udgør på grund af deres store forbrug en perfekt målgruppe, som mobiltelefoniudbyderne bør satse på. En væsentlig faktor for brug af mobiltelefoner er, at brugeren har mulighed for at betale for services. 50 procent af de voksne i undersøgelsen har fuldtidsbeskæftigelse, heraf får 21 procent betalt deres mobiltelefonbrug af arbejdspladsen.

Generation X, i aldersgruppen 25-34 år, og Baby Boom, gruppen i alderen 35-54 år, er de største brugere af mobiltelefoner. I disse grupper ligger tallet på henholdsvis 48 procent og 47 procent, der bruger mobiltelefonen regelmæssigt. I senior gruppen, defineret som aldersgruppen 65 år og derover, er der kun en ud af fem, der bruger mobiltelefon regelmæssigt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs