MediaWatch

24/7 Media ændrer strategi

Fokus ænder sig markant i øjeblikket, hvor dot.com virksomhederne ikke længere har så stærk vind i sejlene. Derfor vil 24/7 Media nu ændre sin strategi radikalt.

- Vi må se i øjnene, at vi har satset for bredt hidtil, og vi vil nu skære de dårligst fungerende sites helt væk fra vores virkefelt, siger adm. direktør Christoffer Feilberg fra 24/7 Media Danmark.

- De mange dot.com virksomheder, der er skudt op som paddehatte igennem de seneste år, og hvor mange er forsvundet ligeså hurtigt igen, annoncerer ikke længere i særlig høj grad, fordi deres økonomi ofte ikke hænger sammen. Derfor vil vi fremover satse kraftigere på de mere traditionelle virksomheder, der allerede står stærkt på markedet, men som også ønsker at slå stærkere igennem på nettet. De kræver web-sites af en meget høj kvalitet, og det kan vi levere sammen med et meget omfattende analysemateriale, der er nødvendigt som grundlag for at etablere en effektiv markedsføring, siger Christoffer Feilberg.

Med til et kvalitets web-site hører også et redaktionelt indhold af høj kvalitet. Derfor har 24/7 Media på europæisk plan nedsat en udviklingsgruppe, der skal skaffe de bedste europæiske, interaktive indholdsleverandører på banen. Det er leverandører med en markant personlig service og tætte relationer på markedet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs