Stigning i brug af streaming media

MediaWatch

Forbruget af streamede media steg i november til et rekordhøjt niveau på 35 millioner internetbrugere, som hjemmefra streamede internetindhold. Det udgør en stigning på 65 procent fra 21 millioner i 1999. Det viser en undersøgelse fra researchfirmaet Nielsen/NetRatings, skriver Media Post.

36 procent af alle internetbrugere streamede en eller anden form for internetindhold i november 2000 sammenlignet med 28 procent sidste år. Antallet af kvinder, som streamede mediaindhold, er steget med 77 procent til 16 millioner sammenlignet med kun 9 millioner sidste år. Næsten 19 millioner mænd så streamet mediaindhold hjemmefra, hvilket udgør en stigning på 56 procent fra 1999.

Ifølge undersøgelsen medvirker større mediebegivenheder til væksten i media streaming. Begivenheder som Super Bowl, de Olympiske Lege og Præsidentvalget bidrager væsentligt til brugen af streamet audio- og videoindhold.

Efterspørgslen efter streaming mediaindhold som filmtrailers, reklamer og hele film vokser hastigt. Inden for den sidste måned, har flere tusind internetbrugere set streamede trailers for film som "The Grinch" og "Charlies Angels".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også