MediaWatch

Stigning i brug af streaming media

Forbruget af streamede media steg i november til et rekordhøjt niveau på 35 millioner internetbrugere, som hjemmefra streamede internetindhold. Det udgør en stigning på 65 procent fra 21 millioner i 1999. Det viser en undersøgelse fra researchfirmaet Nielsen/NetRatings, skriver Media Post.

36 procent af alle internetbrugere streamede en eller anden form for internetindhold i november 2000 sammenlignet med 28 procent sidste år. Antallet af kvinder, som streamede mediaindhold, er steget med 77 procent til 16 millioner sammenlignet med kun 9 millioner sidste år. Næsten 19 millioner mænd så streamet mediaindhold hjemmefra, hvilket udgør en stigning på 56 procent fra 1999.

Ifølge undersøgelsen medvirker større mediebegivenheder til væksten i media streaming. Begivenheder som Super Bowl, de Olympiske Lege og Præsidentvalget bidrager væsentligt til brugen af streamet audio- og videoindhold.

Efterspørgslen efter streaming mediaindhold som filmtrailers, reklamer og hele film vokser hastigt. Inden for den sidste måned, har flere tusind internetbrugere set streamede trailers for film som "The Grinch" og "Charlies Angels".

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs