MediaWatch

Europæiske medier afventer USA

Mediabureauet Universal McCanns prognosechef Robert Coen regner med en halveret tilvækst i 2001, sammenlignet med i år, skriver AdAge.

Hans beregning lyder, at det amerikanske mediemarked vil omsætte for 263,3 milliarder dollar i år, en stigning på næsten 10 procent. Det amerikanske mediemarked har stor indflydelse på den øvrige verden. John Perris, direktør for Zenith Media, citerer en velkendt talemåde:

- Hvis USA får forkølelse, får resten af verden influenza, siger han til AdAge. Men han mener dog, at der slet ikke er tale om forkølelse. Det europæiske mediemarked vil vokse hurtigere end det amerikanske. Næste år med en vækst på 6,7 procent.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs