MediaWatch

Europæiske medier afventer USA

Mediabureauet Universal McCanns prognosechef Robert Coen regner med en halveret tilvækst i 2001, sammenlignet med i år, skriver AdAge.

Hans beregning lyder, at det amerikanske mediemarked vil omsætte for 263,3 milliarder dollar i år, en stigning på næsten 10 procent. Det amerikanske mediemarked har stor indflydelse på den øvrige verden. John Perris, direktør for Zenith Media, citerer en velkendt talemåde:

- Hvis USA får forkølelse, får resten af verden influenza, siger han til AdAge. Men han mener dog, at der slet ikke er tale om forkølelse. Det europæiske mediemarked vil vokse hurtigere end det amerikanske. Næste år med en vækst på 6,7 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs