MediaWatch

Europæiske medier afventer USA

Mediabureauet Universal McCanns prognosechef Robert Coen regner med en halveret tilvækst i 2001, sammenlignet med i år, skriver AdAge.

Hans beregning lyder, at det amerikanske mediemarked vil omsætte for 263,3 milliarder dollar i år, en stigning på næsten 10 procent. Det amerikanske mediemarked har stor indflydelse på den øvrige verden. John Perris, direktør for Zenith Media, citerer en velkendt talemåde:

- Hvis USA får forkølelse, får resten af verden influenza, siger han til AdAge. Men han mener dog, at der slet ikke er tale om forkølelse. Det europæiske mediemarked vil vokse hurtigere end det amerikanske. Næste år med en vækst på 6,7 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs