MediaWatch

Online julesalg hitter i USA

Ugen, hvori Thanksgiving indgår, medførte således en vækst i online omsætningen fra private husstande på 140 procent i forhold til samme uge sidste år. I alt blev der i Thanksgiving-ugen brugt for 1,3 milliarder dollar på online shopping, hvilket svarer til knap 11 milliarder danske kroner, lyder det fra analyseinstituttet PC Data. De mest købte varer er rejser, dataudstyr og elektronikvarer.

Mindst lige så opmuntrende for e-handels virksomhederne er det, at 80 procent af de personer, som shoppede online i Thanksgiving-ugen, gav udtryk for, at de ville bruge Internettet til shopping igen, mens kun fem procent gav udtryk for, at de sandsynligvis ikke ville shoppe online igen. Tallet skal blandt andet ses i lyset af, at 31 procent af online shopperne faktisk havde problemer med købshandlingen enten i form af manglende varer eller vanskeligheder med at finde varerne på sitet m.v.

Årets online julehandel i USA indtil nu tyder ifølge Goldman Sachs på, at salget via Internet i år vil blive dobbelt så stort som i 1999. Blandt andet har 90 procent af de private Internet brugere i USA givet udtryk for, at de ville købe mere via Internet i år end sidste år.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs