Online julesalg hitter i USA

MediaWatch

Ugen, hvori Thanksgiving indgår, medførte således en vækst i online omsætningen fra private husstande på 140 procent i forhold til samme uge sidste år. I alt blev der i Thanksgiving-ugen brugt for 1,3 milliarder dollar på online shopping, hvilket svarer til knap 11 milliarder danske kroner, lyder det fra analyseinstituttet PC Data. De mest købte varer er rejser, dataudstyr og elektronikvarer.

Mindst lige så opmuntrende for e-handels virksomhederne er det, at 80 procent af de personer, som shoppede online i Thanksgiving-ugen, gav udtryk for, at de ville bruge Internettet til shopping igen, mens kun fem procent gav udtryk for, at de sandsynligvis ikke ville shoppe online igen. Tallet skal blandt andet ses i lyset af, at 31 procent af online shopperne faktisk havde problemer med købshandlingen enten i form af manglende varer eller vanskeligheder med at finde varerne på sitet m.v.

Årets online julehandel i USA indtil nu tyder ifølge Goldman Sachs på, at salget via Internet i år vil blive dobbelt så stort som i 1999. Blandt andet har 90 procent af de private Internet brugere i USA givet udtryk for, at de ville købe mere via Internet i år end sidste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også