MediaWatch

24/7 spiller med Nielsen//NetRatings

Den treårige aftale skal gøre det muligt for 24/7 Media Danmark at hjælpe sine danske Website kunder med at styrke deres online-forretning samt at udarbejde en omfattende brugerdemografi til sine annoncører.

Ifølge 24/7 Media vil samarbejdet med Nielsen//NetRatings gøre det muligt for 24/7 Media at analysre brugeradfærd på individuelle sites i hele Danmark, opdelt på kategorier/brancher og aggregeret for hele 24 /7 Media's europæiske netværk.

I kraft af aftalen bliver 24/7 Media også i stand til at overvåge fælleseuropæiske online annoncekampagner. 24/7 Media vil anvende informationerne til at hjælpe sine annoncører med at udvikle målrettede annoncekampagner og til at levere en service til sine danske kunde-websites, der gør det muligt at analysere trends, at udvikle nye online strategier og at overvåge væksten i markedet.

Nielsen//NetRatings indsamler løbende detaljerede bruger- og annoncedata fra paneler bestående af 190.000 internetbrugere i 18 lande over hele verden, deriblandt 10 lande i vesteuropa.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs