MediaWatch

24/7 spiller med Nielsen//NetRatings

Den treårige aftale skal gøre det muligt for 24/7 Media Danmark at hjælpe sine danske Website kunder med at styrke deres online-forretning samt at udarbejde en omfattende brugerdemografi til sine annoncører.

Ifølge 24/7 Media vil samarbejdet med Nielsen//NetRatings gøre det muligt for 24/7 Media at analysre brugeradfærd på individuelle sites i hele Danmark, opdelt på kategorier/brancher og aggregeret for hele 24 /7 Media's europæiske netværk.

I kraft af aftalen bliver 24/7 Media også i stand til at overvåge fælleseuropæiske online annoncekampagner. 24/7 Media vil anvende informationerne til at hjælpe sine annoncører med at udvikle målrettede annoncekampagner og til at levere en service til sine danske kunde-websites, der gør det muligt at analysere trends, at udvikle nye online strategier og at overvåge væksten i markedet.

Nielsen//NetRatings indsamler løbende detaljerede bruger- og annoncedata fra paneler bestående af 190.000 internetbrugere i 18 lande over hele verden, deriblandt 10 lande i vesteuropa.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs