MediaWatch

e-handelsmærke uddelt

Bag e-handelsmærket står en lang række organisationer, blandt andet Forbrugerrådet, Dansk Handel & Service, samt en række IT-organisationer. Det nye mærke er blevet forberedt gennem længere tid i E-handelsfonden, der er oprettet for at drive mærkningsordningen. E-handelsmærket skal signalere øget tryghed for forbrugerne ved køb på Internettet.

- Vi er meget glade for at få e-handelsmærket på Interflora's Internetbutik. Det er afgørende for os, at vores kunder er helt trygge ved at handle med Interflora også via Internettet, siger Interflora's formand John Jacobsen.

Før Internetbutikkerne kan få e-handelsmærket skal E-handelsfonden vurdere om retningslinierne bag e-handelsmærket overholdes. Internetbutikken skal derfor være indstillet på at ændre fejl og mangler ved websitet og de bagved liggende procedurer.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs