MediaWatch

OL: Nej tak til Internettet

Milliarderne, som den internationale olympiske komite (IOC) tjener på tv-rettigheder, vil organisationen ikke sætte over styr og afviser derfor foreløbig at sælge levende billeder til Internettet, skriver Aktuelt.

På IOC-konferencen i Lausanne, "sporten og de nye medier", der sluttede i går, stod det helt klart, at IOC fortsat ønsker at malke den TV-ko, der sidste år indbragte 707 millioner dollar til IOC for at sælge TV-rettighederne til det amerikanske TV-selskab NBC.

IOC meldte i går klart ud, at organisationen ikke ønsker at give tilladelse til at frigive hverken lyd- eller videoklip fra de olympiske lege til Internettet.

Ifølge Aktuelt så op mod 3,7 milliarder TV fra OL i Sydney mens 25 millioner så OL via Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs