MediaWatch

OL: Nej tak til Internettet

Milliarderne, som den internationale olympiske komite (IOC) tjener på tv-rettigheder, vil organisationen ikke sætte over styr og afviser derfor foreløbig at sælge levende billeder til Internettet, skriver Aktuelt.

På IOC-konferencen i Lausanne, "sporten og de nye medier", der sluttede i går, stod det helt klart, at IOC fortsat ønsker at malke den TV-ko, der sidste år indbragte 707 millioner dollar til IOC for at sælge TV-rettighederne til det amerikanske TV-selskab NBC.

IOC meldte i går klart ud, at organisationen ikke ønsker at give tilladelse til at frigive hverken lyd- eller videoklip fra de olympiske lege til Internettet.

Ifølge Aktuelt så op mod 3,7 milliarder TV fra OL i Sydney mens 25 millioner så OL via Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs