E-handlen bør satse på service
64 procent af internetbutikker har i forbindelse med julen planer om at bruge størstedelen af marketingbudgettet på online annoncering i forhold til traditionel offline annoncering. Det viser en undersøgelse lavet af researchfirmaet Jupiter Research. Omvendt planlægger kun 21 procent, at annoncere i printmedier, mens 12 procent regner med at annoncere i radio og TV mediet, skriver Media Post.
Jupiter anbefaler online virksomheder, der ønsker at spare på marketingudgifterne, at basere deres marketingstrategi på service og bekvemmelighed i stedet for at forsøge at lokke forbrugerne med prisnedsættelser. Det er nemlig servicen, der er vigtig for onlineshopperne.
Selvom forbrugere i USA sidste år fik mange prisnedsættelser, er de ifølge senior analytiker Marissa Gluck fra Jupiter Research, mere interesserede i at modtage deres bestillinger før julen, spare tid og undgå den travle julehandel i butikkerne, end i prisreduktioner.
53 procent af respondenterne i undersøgelsen oplyser at de, handler julegaver online for at spare tid, mens 47 gør det for, at undgå de stressende juleindkøb.
Læs også artiklen på www.mediawatch.dk under artikler