MediaWatch

E-handlen bør satse på service

64 procent af internetbutikker har i forbindelse med julen planer om at bruge størstedelen af marketingbudgettet på online annoncering i forhold til traditionel offline annoncering. Det viser en undersøgelse lavet af researchfirmaet Jupiter Research. Omvendt planlægger kun 21 procent, at annoncere i printmedier, mens 12 procent regner med at annoncere i radio og TV mediet, skriver Media Post.

Jupiter anbefaler online virksomheder, der ønsker at spare på marketingudgifterne, at basere deres marketingstrategi på service og bekvemmelighed i stedet for at forsøge at lokke forbrugerne med prisnedsættelser. Det er nemlig servicen, der er vigtig for onlineshopperne.

Selvom forbrugere i USA sidste år fik mange prisnedsættelser, er de ifølge senior analytiker Marissa Gluck fra Jupiter Research, mere interesserede i at modtage deres bestillinger før julen, spare tid og undgå den travle julehandel i butikkerne, end i prisreduktioner.

53 procent af respondenterne i undersøgelsen oplyser at de, handler julegaver online for at spare tid, mens 47 gør det for, at undgå de stressende juleindkøb.

Læs også artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs