MediaWatch

E-handlen bør satse på service

64 procent af internetbutikker har i forbindelse med julen planer om at bruge størstedelen af marketingbudgettet på online annoncering i forhold til traditionel offline annoncering. Det viser en undersøgelse lavet af researchfirmaet Jupiter Research. Omvendt planlægger kun 21 procent, at annoncere i printmedier, mens 12 procent regner med at annoncere i radio og TV mediet, skriver Media Post.

Jupiter anbefaler online virksomheder, der ønsker at spare på marketingudgifterne, at basere deres marketingstrategi på service og bekvemmelighed i stedet for at forsøge at lokke forbrugerne med prisnedsættelser. Det er nemlig servicen, der er vigtig for onlineshopperne.

Selvom forbrugere i USA sidste år fik mange prisnedsættelser, er de ifølge senior analytiker Marissa Gluck fra Jupiter Research, mere interesserede i at modtage deres bestillinger før julen, spare tid og undgå den travle julehandel i butikkerne, end i prisreduktioner.

53 procent af respondenterne i undersøgelsen oplyser at de, handler julegaver online for at spare tid, mens 47 gør det for, at undgå de stressende juleindkøb.

Læs også artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs