Websites øger salg

MediaWatch

Flere små virksomheder etablerer websites med det primære formål at annoncere og markedsføre deres forretning og ikke for at drive e-handel. Det viser en undersøgelse lavet af SuperPages.com over Internettet for Verizon Information Services, skriver Media Post.

Undersøgelsen viser, at antallet af små virksomheder, der har etableret et website med henblik på annoncering og markedsføring, er steget med 123 procent i løbet af det sidste år, fra otte procent sidste år til 21 procent i 2000. Omvendt faldt antallet af små virksomheder, der etablerer et website for at drive e-handel, med 48 procent fra 25 procent i 1999 sammenlignet med 13 procent i 2000.

Flere undersøgelser viser, at forbrugerne bruger Internettet til at vindueshoppe og søge produktinformation inden de køber hos de lokal fysiske butikker. Så selvom e-handel ikke altid passer til virksomhederne, har selv lokale virksomheder og forretninger glæde af et website med henblik på markedsføring.

55 procent af de små virksomheder i undersøgelsen oplyser, at websitet har indtjent sig selv i form af øget indtjening. 48 procent oplyser, at websitet har overgået deres forventninger sammenlignet med 33 procent i 1999.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også