MediaWatch

Websites øger salg

Flere små virksomheder etablerer websites med det primære formål at annoncere og markedsføre deres forretning og ikke for at drive e-handel. Det viser en undersøgelse lavet af SuperPages.com over Internettet for Verizon Information Services, skriver Media Post.

Undersøgelsen viser, at antallet af små virksomheder, der har etableret et website med henblik på annoncering og markedsføring, er steget med 123 procent i løbet af det sidste år, fra otte procent sidste år til 21 procent i 2000. Omvendt faldt antallet af små virksomheder, der etablerer et website for at drive e-handel, med 48 procent fra 25 procent i 1999 sammenlignet med 13 procent i 2000.

Flere undersøgelser viser, at forbrugerne bruger Internettet til at vindueshoppe og søge produktinformation inden de køber hos de lokal fysiske butikker. Så selvom e-handel ikke altid passer til virksomhederne, har selv lokale virksomheder og forretninger glæde af et website med henblik på markedsføring.

55 procent af de små virksomheder i undersøgelsen oplyser, at websitet har indtjent sig selv i form af øget indtjening. 48 procent oplyser, at websitet har overgået deres forventninger sammenlignet med 33 procent i 1999.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs