MediaWatch

Websites øger salg

Flere små virksomheder etablerer websites med det primære formål at annoncere og markedsføre deres forretning og ikke for at drive e-handel. Det viser en undersøgelse lavet af SuperPages.com over Internettet for Verizon Information Services, skriver Media Post.

Undersøgelsen viser, at antallet af små virksomheder, der har etableret et website med henblik på annoncering og markedsføring, er steget med 123 procent i løbet af det sidste år, fra otte procent sidste år til 21 procent i 2000. Omvendt faldt antallet af små virksomheder, der etablerer et website for at drive e-handel, med 48 procent fra 25 procent i 1999 sammenlignet med 13 procent i 2000.

Flere undersøgelser viser, at forbrugerne bruger Internettet til at vindueshoppe og søge produktinformation inden de køber hos de lokal fysiske butikker. Så selvom e-handel ikke altid passer til virksomhederne, har selv lokale virksomheder og forretninger glæde af et website med henblik på markedsføring.

55 procent af de små virksomheder i undersøgelsen oplyser, at websitet har indtjent sig selv i form af øget indtjening. 48 procent oplyser, at websitet har overgået deres forventninger sammenlignet med 33 procent i 1999.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs