MediaWatch

Yahoo bejler til erhvervslivet

Ifølge Lars Toft, der er Yahoos danske chef, står bannerreklamer for omkring 85 procent af Yahoos indtægter i dag. Men han regner med at Yahoo i USA kommer op på, at 50 procent af Yahoos indtægter stammer fra samarbejde med erhvervslivet, skriver Berlingske Tidende.

Samarbejdet skal komme af, at Yahoo begynder at tilbyde virksomheder at arbejde med på deres Intranet, særlige interne startsider på Internettet, hvorfra der er let navigation både til virksomhedens interne oplysninger, databaser, særligt tilrettede nyheder og adgang til Internettet.

Lars Toft siger, at den første danske aftale af den slags allerede er på plads med TeleFona. Men han regner med, at i Danmark varer det nok noget, inden Yahoo kommer helt så langt på indtægtssiden som i USA.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs