MediaWatch

Turismeportal på 12 sprog

Portalen skal give det danske turisterhverv nye markedsføringsmuligheder og gøre det nemmere for alverdens turister at vælge Danmark som rejsemål.

Den samlede sum for samarbejdsprojektet, som både omfatter udvikling af turismeportalen og outsourcing af driften, er på godt 20 millioner kroner. Cap Gemini cementerer ved overtagelsen af driften af webportalen sin stærke position inden for Applications Management.
Turismeportalen, der vil foreligge i 12 sprogversioner, får en generel indgang for almindelige turister samt tre indgange for øvrige målgrupper: Presse, planlæggere af møder og konferencer samt for professionelle i rejsebranchen. Den første fase lanceres inden sommerferien 2001, mens anden fase sættes i drift i løbet af efteråret.

Hele projektet foregår i et tæt samarbejde mellem Cap Gemini og Danmarks Turistråd, som udstationerer medarbejdere hos Cap Gemini i Gentofte for at bistå med faglig ekspertise inden for turisme.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs