Turismeportal på 12 sprog

MediaWatch

Portalen skal give det danske turisterhverv nye markedsføringsmuligheder og gøre det nemmere for alverdens turister at vælge Danmark som rejsemål.

Den samlede sum for samarbejdsprojektet, som både omfatter udvikling af turismeportalen og outsourcing af driften, er på godt 20 millioner kroner. Cap Gemini cementerer ved overtagelsen af driften af webportalen sin stærke position inden for Applications Management.
Turismeportalen, der vil foreligge i 12 sprogversioner, får en generel indgang for almindelige turister samt tre indgange for øvrige målgrupper: Presse, planlæggere af møder og konferencer samt for professionelle i rejsebranchen. Den første fase lanceres inden sommerferien 2001, mens anden fase sættes i drift i løbet af efteråret.

Hele projektet foregår i et tæt samarbejde mellem Cap Gemini og Danmarks Turistråd, som udstationerer medarbejdere hos Cap Gemini i Gentofte for at bistå med faglig ekspertise inden for turisme.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også