MediaWatch

Turismeportal på 12 sprog

Portalen skal give det danske turisterhverv nye markedsføringsmuligheder og gøre det nemmere for alverdens turister at vælge Danmark som rejsemål.

Den samlede sum for samarbejdsprojektet, som både omfatter udvikling af turismeportalen og outsourcing af driften, er på godt 20 millioner kroner. Cap Gemini cementerer ved overtagelsen af driften af webportalen sin stærke position inden for Applications Management.
Turismeportalen, der vil foreligge i 12 sprogversioner, får en generel indgang for almindelige turister samt tre indgange for øvrige målgrupper: Presse, planlæggere af møder og konferencer samt for professionelle i rejsebranchen. Den første fase lanceres inden sommerferien 2001, mens anden fase sættes i drift i løbet af efteråret.

Hele projektet foregår i et tæt samarbejde mellem Cap Gemini og Danmarks Turistråd, som udstationerer medarbejdere hos Cap Gemini i Gentofte for at bistå med faglig ekspertise inden for turisme.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs