MediaWatch

Aviserne får nye læsere på nettet

Det viser en ny analyse foretaget af Mediabureauet OMD. De fleste dagblade ser deres online tjenester som en pendant til deres fysiske avis. Der for har de ofte samme navn, struktur, grafik m.m. Denne overførsel af elementer fra offline avisen til online avisen kan foranledige til at tro, at online og offline avisen har læsere med samme målgruppeprofil.

Det, viser undersøgelsen, er forkert. Tværtimod konkluderes, at der er en tydelig forskel mellem sammensætningen af avisernes offline og online brugere. Derfor understreger analysen, at de enkelte medier bør tilpasse deres online nyhedstjenester til andre brugerflader end deres offline version.

Læs hele artiklen af OMD på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs