MediaWatch

Aviserne får nye læsere på nettet

Det viser en ny analyse foretaget af Mediabureauet OMD. De fleste dagblade ser deres online tjenester som en pendant til deres fysiske avis. Der for har de ofte samme navn, struktur, grafik m.m. Denne overførsel af elementer fra offline avisen til online avisen kan foranledige til at tro, at online og offline avisen har læsere med samme målgruppeprofil.

Det, viser undersøgelsen, er forkert. Tværtimod konkluderes, at der er en tydelig forskel mellem sammensætningen af avisernes offline og online brugere. Derfor understreger analysen, at de enkelte medier bør tilpasse deres online nyhedstjenester til andre brugerflader end deres offline version.

Læs hele artiklen af OMD på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs