MediaWatch

Aviserne får nye læsere på nettet

Det viser en ny analyse foretaget af Mediabureauet OMD. De fleste dagblade ser deres online tjenester som en pendant til deres fysiske avis. Der for har de ofte samme navn, struktur, grafik m.m. Denne overførsel af elementer fra offline avisen til online avisen kan foranledige til at tro, at online og offline avisen har læsere med samme målgruppeprofil.

Det, viser undersøgelsen, er forkert. Tværtimod konkluderes, at der er en tydelig forskel mellem sammensætningen af avisernes offline og online brugere. Derfor understreger analysen, at de enkelte medier bør tilpasse deres online nyhedstjenester til andre brugerflader end deres offline version.

Læs hele artiklen af OMD på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs